Jako na arabském tržišti a neříkejte, že ne!

Rozhovor v aktuálním čísle časopisu VIA díl č. 2

 
V minulém článku jsem slíbila, že se s Vámi podělím o svůj názor na téma provize.
 
Provize = znamená doslova odměnu za určitou činnost v závislosti na jejím výsledku. Provizí u realitní kanceláře rozumíme zajištění příležitosti prodeje či koupi nemovitosti.
 
Téma odměny patří mezi nejožehavější téma na realitním trhu a je to právě ten důvod proč vznikají jiné konkurenční stránky, které nevyužívají služeb RK.
 
Jak stanovit výši odměny, aby se konečný zájemce necítil, jak je již uvedeno v záhlaví? A když má to „štěstí“ a narazí na několik RK, nestačí se divit, jak moc se liší konečná provize spolu s nabídkou služeb od jednotlivých kanceláří!
 
+ provize se pohybuje od 3-6% z kupní ceny nemovitosti. Někdo dokonce razí teorii, že ten, kdo chce malou provizi, není dostatečně profesionální a vypadá to divně!
 
+ provizi platí kupující nebo prodávající anebo obě strany na půl, v zásadě je to dle mého jedno, cena se musí uzpůsobit tak, aby i včetně provize byla nemovitost prodejná.
 
MůJ NÁZOR?
 
Stojí vlastně už v nadpisu článku. Když si čtete všechny ty články na internetu, posloucháte klienty, názory Vašich známých a kamarádů, vracím se opět k článku z minulého čísla, že RK jsou trhovci a účtují statisíce za zprostředkování prodeje nemovitosti! Říkáte si, kam až to dojde!? Každý zkouší, co to dá! Prostě to zkusím, řeknu si o XY% za několikamilionovou nemovitost a uvidíme.
 
NA DRUHOU STRANU
 
Řešíme, kolik si vezme pekař za rohlík, řešíme kolik provize je skryto ve sjednaném životním pojištění, hypotečním úvěru nebo např. v novém autě? Spekulujeme, snažíme se za služby hypotečního bankéře v bance nebo u finančního poradce snížit jeho provizi za odvedenou práci? Ne! A víte proč, protože ji neznáme. Asi by se mnozí divili, kolik se v těchto službách či produktech skrývá odměna pro prodejce a to někdy i desítkách %!
 
Uvědomujeme si vůbec, kolik se v PROVIZI za realitní služby skrývá služeb, kterou Vám žádná RK nevyčísluje jednotlivě?! Internetová inzerce, tištěná inzerce, roznos letáků, právní servis, benzín, telefony, školení, odborné znalosti makléře, rady a pomoc s daněmi, katastrální poplatky , převedení energií u dodavatelských firem a především čas makléře. Vemte si, že každá nemovitost se dnes prodává v průměru několik týdnů, některé i měsíců a jsou nemovitosti, které v okamžiku prodeje jsou pro makléře ztrátové a ztrátu si vynahradí případně na další rychle a dobře prodejné nemovitosti.
 
Cílem a zásadou však je bezpečnost prodeje, aby se nemovitost a peníze dostali do správných rukou!
 
Spekulujete o našich znalostech a odbornosti? Poradím Vám – najděte si profesionální zkušenou realitní kancelář a sjednejte postupy i pravidla celé transakce předem. Zeptejte se, kolik budou účtovat provizi a kdo jí bude platit?
 
Můj názor:
- Při obchodování se řídím heslem, že spokojené musí být všechny strany
- Transparentnost prodeje - lidi nemají rádi, když jim něco zamlčujete, schováváte do ceny, rovnou se přiklání k názoru, že je podvádíte.
- Délka smluv 2-3 měsíce, dobře cenově nastavená nemovitost by se měla za tuto dobu prodat. Po této době je potřeba radikálně řešit cenu a vhodnou inzerci
- Moje heslo: výší provize neznevýhodním prodej Vaší nemovitosti a to je myslím, že zásadní!
 
Zároveň je potřeba být dostatečně hrdí, citliví, vstřícní a absolutně profesionální ! Je potřeba si uvědomit, že kvalita makléře se pozná teprve, když se něco p….e, pak je na něm, jak rychle a bezbolestně dokáže ke spokojenosti všech uvést vše do správných kolejí. Někdy je to velký oříšek, a i v tom se skrývá část té odměny :-)
image
 
 
GAUTE, a.s.
Gaute Corporation

Telefon: +420 541 213 390, +420 800 194 125

E-mail: [email protected]